Login Portlet
Minimize Maximize
 
Elrejt
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Képmegjelenítő portlet
Help Minimize Maximize
 

A dokumentum adatai:
Cím:Az új termékek piaci sikerét meghatározó tényezők elemzése
Szerző:Nagy Szabolcs
MTMT dokumentumazonosító :2387047
Hozzáférés:teljesen nyilvános
Megjelenési év:2013
Nyelv:magyar
A típus neve:könyvrészlet(ek)
Tárgyszó:innováció
új termék
piaci siker
sikertényezők
marketing
Forrásdokumentum címe:Kiterjesztett marketing
Forrásdokumentum szerzői:Király Éva
Év:2013
Eredeti ISBN:9789637159329
Kiadó:Budapesti Gazdasági Főiskola
Megjelenési hely:Budapest
Eredeti oldalszám:p. 443-453
A formátum neve:PDF dokumentum
Az adatrekord státusza:ellenőrzött
Megjegyzés/összefoglaló leírás:Az innováció a versenyképesség alapfeltétele. Minél jobban ismerjük a termék- és szolgáltatás-innovációk sikerességének meghatározó tényezőit, annál nagyobb esélyünk van a versenyelőny megszerzésére. Tanulmányomban megvizsgáltam, hogy az új termékek piaci sikerét milyen mértékben határozzák meg a Magyarországon tevékenykedő vállalatok körében azok a tényezők, amelyeket a téma ismert szakértői, Henard és Szymansky (2001) a szakirodalom meta-elemzése alapján azonosítottak be. Faktorelemzéssel feltártam, hogy az általuk beazonosított négy elméleti faktor, melyek sorrendben a termékjellemzők, a cég stratégiai jellemzői, a vállalati folyamatok jellemzői és a piaci jellemzők minimális belső tartalmi változással hazánkban is megjelentek, azaz az új termékek piaci sikerét meghatározó tényezők strukturálódása Magyarországon csak kis mértékben tér el a szakirodalom által javasolttól. Regresszió-analízis alkalmazásával kiderítettem, hogy faktorszinten csak gyenge hatás volt felfedezhető a sikerfaktorok és a profit növekedése között, változószinten azonban feltártam, hogy a vevői igények figyelembevétele, a fogyasztók által észlelt ár minőség megfelelőség és a versenytársak termékeitől való eltérés mértéke, valamint a profit növekedése között közepes korrelációs kapcsolat figyelhető meg. A tanulmányomban bemutatott eredmények azt támasztják alá, hogy a hazánkban bejegyzett vállalatok innovációinak a piaci sikerében a „vevő- és piacorientált termékfejlesztés” játssza a legfőbb szerepet, azaz a marketing tudatos és módszeres alkalmazása elkerülhetetlen az sikeres innovációs folyamat során.
Kiadó neve:Budapesti Gazdasági Főiskola

Metaadatséma:


Tudományos munkák

Részletek elrejtése


Megtekintve: 1186
FontResizer
Help Minimize Maximize
 
Locale Selector
Minimize Maximize
 
MediaLinkDisplay
Minimize Maximize
 

Impresszum | Adatvédelmi nyilatkozat | Kapcsolat | Linkek
JaDoX 3.5 - Copyright © 2008 - 2012, Monguz Kft. Minden jog fenntartva.